Sunday, August 29, 2010

Mini-brok fra supermarkedet

Jeg står faktisk slet ikke i supermarkedet lige nu, men det gjorde jeg i går, og det gjorde jeg igen for en time siden.
I går stod jeg der fordi jeg havde brug for mælk og kaffe og i dag stod jeg der fordi jeg i går hævede 200 kr over beløbet fordi jeg skal have cash med på rustur (suk), men jeg glemte pengene ved kassen. Eller faktisk glemte jeg pengene i kassen, for de kom aldrig op. Så hvis man skal være helt præcis var det ligeså meget pigen bag kassen der glemte dem. Men det var jo mit eget ansvar at huske dem, så jeg brugte lang tid i går aftes på at ærge mig gul og blå ved tanken om at have betalt 296 kr for fire ganske almindelige dagligvarer.
Det gode ved supermarkeder er dog at de gør praktiske ting som at tælle kassen op om aftenen og føre regnskab, så når man fortvivlet kommer stormende ind ti minutter efter de har åbnet en søndag morgen og bønfalder dem om at tjekke om de havde et helt nøjagtigt overskud på 200 kr aftenen forinden, kan man godt være heldig at de giver en pengene. Og så kan man som tak købe tre pakker frisk pasta med underligt fyld til 50 kr.

No comments:

Post a Comment